Good news: the Burka is not Islamic
Dall’Egitto una buona notizia per tutti: wear the niqab (sort of Burka), non è un precetto islamico o del corano, né ha a che fare con esso.
A sostenerlo è Mohamed Tantawi, la più alta autorità Mussulmana dell’Egitto, who, visiting a school in Cairo, He asked a girl to remove her niqab (sort of Burka) that covered integrally. To the objections of Mohamed Tantawi girl replied that the niqab (as the Burka), They are the result of a local custom that has no connection with the precepts of the Koran.
A riportare la notizia è la BCC online, which incorporates the newspaper “al-Masri al-Yom”.
it niqab, Egypt's full length dress, He has recently had an increase in the distribution, e come fa il Burka in uso nell’Afghanistan, also demeans the woman hiding under a totally black veil. On the other hand, those who consider those traditions as mere tribalism or symptoms of underdevelopment examine itself well if they are not our customs also equally questionable often too commodification of women, from which not only it demands a continuous display of beauty and turgid particular at the cost of surgery, but often it is reduced to shanks in exposure as in butcher calling “showgirls”.
Ma per carità, meglio la libertà di esporre piuttosto che il divieto assoluto, che per altro spesso è solo verso le proprie donne ma non verso le straniere.
La buona nuova è insomma che da oggi nessuno può più legittimamente chiedere che venga consentito l’uso del Burka e simili costumi in Europa e nel mondo, perché non ha un fondamento in una fede e si tratta di semplici costumi.
Nothing new in this ban, the same way that we do not allow a person to kill her own child or deprive him of care even though his religion requires him (we might think of a new Abraham), e così dobbiamo eticamente vietare il burka, perché in effetti, non solo è una minaccia per la democrazia, ma è anche mortificatorio per la persona che non può godere nemmeno di uno dei fondamenti della identità, l’immagine pubblica di sé .
Adesso voglio vedere cosa dirà la sinistra del relativismo culturale che ha praticato l’uguaglianza delle culture, but which in practice means not having any thoughts. Voglio vedere cosa dirà il “weak thought” che dietro la incapacità di leggere la dignità dell’essere umano ha finito col rinunciare ad essere pure lui.
New times are approaching, although they will not appear immediately.
L’articolo della BCC http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/8290606.stm